Program After PMR

Assalamualaikum...

Hey guys. Firstly I'm sorry because so long time I not update my blog lately many things happened. Same time, I busy with my school's program after PMR. Look ! Let's go hear my story. Hari ni saya bersemangat nak taip panjang-panjang sebabnya ada cerita best. Hehe.

First Day :

A first story, pada hari Isnin 22/10/12 tu sekolah saya mengadakan lawatan sambil belajar di Institut Latihan Kemas Seri Iskandar, Perak. Tempatnya dekat je. Perak je. Seramai 100 orang yang dapat pergi lawatan tu. Itupun semua budak form 3. Yeay, kami sudah bebas ! Dekat sana memang best sangat dapat jumpa kakak-kakak yang cantik lagi comel. Abang-abang yang handsome takde kot. Beberapa je yang belajar kat situ. Actually tempat yang saya lawat ni kolej lah. Budak lepasan SPM boleh continue study dia kat sini selama 3 years. Disini orang yang nak masuk yang mahir dan minat dalam bidang menjahit dan  mereka fesyen. Kebanyakkan perempuan.

Mula-mula kami diberi taklimat secara ringkas tentang latar belakang Kolej ni terlebih dahulu. After that, kami dibawa jalan-jalan masuk tempat belajar mereka. Rasanya ruang menjahit yang banyak. Okay, nak tengok gambarnya? Let's see the pictures. Ah, gambar ni pun my friend yang tangkap saya hanya cuma melihat dan senyum :) Haha























Okay, tamat cerita pertama. Lastly memang happy dan enjoy gila dengan mereka semua. And I also get a lot knowledge about a tailoring and fashion. That's all. Belum habis lagi. Ada lagi nak cerita ni. Sila ke bawah !



Second day :

Okay, program ni rasa sebak sedikit. Pasal rohani kita juga. Program ni sama tempatnya kat Institut Latihan Kemas juga. Tapi kat dewan lah. Tadi kolej. Kan besar tempatnya. Program ni dinamakn "Ketika Cinta Bertasbih" buka sinetron ataupun lagu ya. Yang dalam indonesia tu. Bukan tau. Ini program muhasabah diri. Saje-saje je nak letak nama program dengan nama romantik sikit. Barulah sedap didengar kan :)
Program wajib diserta semua budak form 3 dan form 4. Ramai... Yang hadir hari tu dalam 300 orang diberitahu oleh fasillator. Actually fasillator ni penceramah dalam program ni. Abang-abang yang hensem dan sporting gila ada yang menari-menari dan menyanyi lagi tu. Hoho. Lawak habis. Semua dari rumah perlindungan Raudhatus Sakinah. Mereka semua dari Kuala Lumpur. Saya tak nak cerita panjang-panjang kalau nak lebih tahu search saja dekat google taip lah Raudhatus Sakinah. Pasti keluar dan baca tentang mereka semua. Okay faham? 

Back to the topic, jurulatih terlibat dalam motivasi ni ialah Bro Abdullah Omar , Bro Fairuz dan Bro Nor Firdaus Norzaini. Awatnya saya tulis nama bro kat depan ya? Tapi memang mereka semua sesuai dengan nama bro-bro tu. Hehe. Mereka semua best-best belaka. Mereka bagi tunjuk video-video pasal berkenaan dengan isu-isu remaja sekarang. Korang buat tahu-tahu je lah. Selepas tu, ada pulak tajuk pasal"Cinta". Apalagi senyum sampai ke telinga lah. Yalah orang hangat bercinta pasti akan merasakannya indah sekali. Wah, gitu ! Sebelum korang nak bercinta kenalah faham apa maksud sebenarnya cinta tu barulah boleh bercinta. Cinta tu kan adalah satu anugerah dari Allah untuk orang yang berhak disayangi. Keh keh keh.

Selepas tu, ada pulak dia pasang lagu-lagu romantik gitu. Especially lagu  ketika cinta bertasbih. Ada lagi yang syok lagu laskar pelangi. Wah bestnya lagu tu. Happy and fun :D Okay, program ni memberi kesedarang yang amat baik untuk khalifah-khalifah Allah  agar lebih menjadi manusia yang baik, soleh, dan solehah disisi Allah. Amin. Oleh sebab tu, kalau ada je majlis ilmu pasti kita akan merasa insaf dengan perbuatan yang pernah kita buat. Everyone makes mistake no one run away from doing it. We just a familiar  human. Lastly, program ni diakhiri doa yang membuat kami sentuh dan sedih sehingga ada yang mengalirkan air mata. Masa tu aku terkenang dosa-dosa silam saya yang pernah saya buat. Dan kedua-dua ibubapa saya. Ya Allah ! I misses Nabi Muhammad S.A.W. ♥  

Dekat bawah ni ada beberapa gambar yang boleh saya tunjukkkan kat anda semua. Gambar ni bukan saya tangkap ataupun kawan-kawan saya tangkap. Ini semua abang-abang fasillator yang tangkap. Terima kasih :)












Just for today. Sorry kalau ada tersalah taip dan ayat yang kurang baik. Kalau ada masa lagi insya-Allah saya akan update blog dengan entry yang baru. Bye. Take care and see you again :)

TQ For Reading it ;)