SPM ?

Bismillahirrahmanirrahim...



Assalamualaikum. Hey readers. Firtsly, mohon maaf dah lama tak update blog ni. Bukan takde masa tapi sekarang saya tengah mengemas kini blog saya yg berserabut ni. Sorry guys ! Hari ni saya akan mulakan bercerita pasal spm. Lagipun spm kan esok. Kat twitter pun ada juga trending pasal #esokspm.  Tu sebab nak cerita tu. Mai sini dekat-dekat sikit sambil kunyah kacang. Seriously, memang ramai calon spm sekarang nervous belaka especially my beloved brother. Kenapa pulak saya nak risau ya? Saya kan dah habis pmr. So enjoy but i don't feel freedom much because i'm worried and scared about my pmr result. I wanna goo result. InsyaAllah. 

Okay, back to the topic about spm. Spm ni ramai orang kata susah. Orang kata saya tak cakap apa-apa pun. Hehe. Sebab spm ni susah sebabnya exam yg paling penting dalam seumur hidup seorang untuk menentukan masa depan kelak. Rasanya. Abah saya pun kata bergitu tapi bukan dituju oleh saya but to my brother. I still remember bila nak masuk dewan tu serious memang nervous gila sebaik pagi tu baca surah Yassin dan juga restu kedua ibubapa dan guru-guru. Alhamdulillah everything is done. Benda yang lepas tak perlu diingatkan kembali nanti anda stres lepas tu tumbuh jerawat dimuka anda tu. Eh apa ni? Main-main pulak saya ni :D

Okay okay okay saya nak cerita pasal abang saya ni tak sabar ni. For me, abang saya ni baik lah juga orang. Dia ni pun suka dan sayang sangat kat budak kecil. Penyayang katakan. InsyaAllah dia memang seorang lelaki yang bertangungjawab. Haha. Namanya Muhammad Afiq Bin Yusri. Dia anak sulung manakala saya anak bongsu. Kami ni cuma dua adik-beradik sahaja tiada yg lain. Emmm.... teringin nak adik :) Dia duduk kat asrama Raja Chulan, Perak. Anda tahu? Sokey tak tau pun takpe. Rasanya dia dah lima tahun belajar kat situ. Napelah dia tak nak sambung belajar tempat lain. Result pmr dia pun bagus sangat dpt 6A 3B. Upsr dia pun bagus juga 4A 1B. Haha. Mahu tengok gambarnya. Hehe curi dalam handphone dia tadi. Nakal kan saya :D
Tengoklah kat bawah ni :


Cuba teka yg mana satu? Yang pasti dia hensem :)

Masa trial spm tu, ada lah juga saya tanya kat dia dapat berapa A? Dia cakap 1At yg lain ada 2A-, 2A, dan yg lain saya tak tau. Dia ambil 12 subjek. Banyaknya. Cukup baguslah tu kan. Tapi dia after spm nanti dia nak continue belajar kat Matrikulasi. Eh, kolej rasanya. Pasti bestkan kan. Okay, that's all for today. Before I forget I wish all SPM candidates good luck for your exam. Do our best. Make your parents and teachers proud of you. All the best. 

Boleh saya bagi tips sikit. Sebelum nak masuk dewan nanti jangan lupa tau banyakkan selawat kalau ianya masik tak cukup baca sirah Al-fatihah dan 3 Qul. Kalau tak cukup lagi awak doa dalam hati apa yang anda mahu. InsyaAllah Allah pasti dengar. Ada lagi kalau anda sempat salam dengan cikgu anda dan sesama sahabat. Itu sangat bagus.  Berkat doa, usaha dan tawakkal insyaAllah anda boleh buat. You can do it. Chaiyok !!! Haha. Okay, good luck guys. Hope you can get straight A's. :) Eh? Ada satu benda jangan dilupa bawa kad pengenalan dan salinan periksa anda tu. No no no jangan tak bawa pulak. Nanti tak boleh masuk dewan dapat markah kosong and fail. Kbai.


Oh thank you for reading. Bye. ;)